Friday, October 09, 2009

Biodata Penulis

Posted by Tengku Ibrahim on 12:44:00 AM

Taaruf Diri

Tengku Ibrahim Helmi b Tengku Mohammad,

Merupakan anak kelahiran negeri Terengganu. Dilahirkan di Hospital Besar, Kuala Terengganu pada tahun 1991.

Mendapat pendidikan awal di Sekolah Kebangsaan Seri Banai, Kedah pada tahun 1997 sehingga 2000 dan Sekolah Kebangsaan Sungai Suloh, Batu Pahat, Johor pada tahun 2000 sehingga 2003 kerana mengikuti keluarga berpindah ke sana.

Seterusnya menyambung pengajiannya ke peringkat menengah di Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA) Maahad Muar, Muar, Johor ( 2004 - 2008 )

Seterusnya melanjutkan pengajian di peringkat diploma di Kolej Darul Quran JAKIM, Selangor dan lulus dengan pangkat jayyid jiddan Diploma Tahfiz wal Qiraat pada tahun 2009 sehingga 2012.

Kemudian, merasakan tidak cukup dengan hanya diploma, melanjutkan lagi pengajian ke peringkat Ijazah Sarjana Muda Syariah dengan Undang-undang di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor. Namun demikian, jodohnya di kuis tidak lama, tidak sempat menghabiskan pengajiannya di KUIS kerana pada awal tahun 2014 beliau telah diterima masuk sebagai salah seorang pelajar di Universiti Islam Madinah, Arab Saudi.

Beliau merupakan seorang hamba Allah yang masih belajar, mahu berkongsi sedikit ilmu dan pengalaman yang ada serta masih amatur dalam penulisan. Selain itu, pernah menimba pengalaman sebagai guru di Maahad Tahfiz Kiblah bawah Yayasan Kebajikan Nusantara pada tahun 2012.

0 comments:

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Search Site