Wednesday, June 08, 2011

HARI PERTAMA PELAJAR BARU | .:PENDAFTARAN:.

Posted by Tengku Ibrahim on 9:30:00 AM


14 Mei 2011 - Warga Darul Quran Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) telah mengadakan satu Majlis Sambutan Pelajar-Pelajar Baru Program Diploma Tahfiz Al-Quran Sesi 2011/2012 baru-baru ini.

Majlis yang penuh meriah tersebut telah dirasmikan oleh Y.Bhg. Tuan Haji Othman bin Mustapha, Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia. Dalam ucapan beliau, Tuan Haji Othman memberikan penghargaan dan ucapan tahniah kepada para pelajar dan juga ibu-bapa yang telah menghantar anak-anak mereka ke Darul Quran sebagai pusat pengajian di peringkat yang lebih tinggi. Beliau juga turut memberikan ucapan alu-aluan kepada para pensyarah Universiti al-Azhar yang dijemput sebagai pensyarah khas di Darul Quran di atas kesudian mencurahkan khidmat dan kepakaran kepada para pensyarah dan pelajar di Darul Quran.


Beliau turut menyatakan hasrat JAKIM untuk mengantarabangsakan Darul Quran sebagai sebuah institusi pengajian tinggi yang disegani dan dihormati bukan sahaja di rantau ini bahkan di persada antarabangasa melalui kerangka penaiktarafan Darul Quran ke arah kolej universiti yang sedang diusahakan.

Antara tetamu kehormat yang hadir dalam majlis tersebut adalah Puan Hjh. Ramlah binti Yong, Pengarah Bahagian Pembangunan Insan, Dr. Mohadis bin Yasin, Timb. Pengarah ILIM, serta para pensyarah dari Universiti al-Azhar, Mesir sebagai pensyarah jemputan khas di Darul Quran.

Seramai 250 pelajar telah ditawarkan untuk mengikuti program Diploma Tahfiz al-Quran di Darul Quran bagi sesi 2011/2012 dan sebahagiannya merupakan pelajar dari luar negara termasuklah 5 orang dari Thailand, 5 orang dari Singapura, 3 orang dari http://www.blogger.com/img/blank.gifBrunei dan seorang dari Kemboja.

Kami daripada barisan kepimpinan Persatuan Kebajikkan Pelajar Maahad Tahfiz Darul Quran (PERKEMAT DQ) mengucapkan tahniah dan selamat datang ke bumi barakah Darul Quran. Semoga dengan kedatangan kalian ke Darul Quran, dapat membantu memobilasikan tenaga dakwah yang efektif dalam menjana generasi madani yang membudayakan intipati Al-Quran dan As-Sunnah dalam kehidupan



Dicatat oleh :
Lajnah Penerbitan dan Informasi 10-11

SUMBER : www.perkematdq.blogspot.com

0 comments:

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Search Site