Tuesday, November 08, 2011

::Bukan Fantasi Tetapi Realiti Umat Islam::

Posted by Tengku Ibrahim on 6:45:00 AM


Bismillah....
Hari ini saya hendak berkongsi dengan sahabat-sahabat sekalian berkenaan satu video klip yang sangat menarik mengenai "5 Realiti Umat Islam Zaman Sekarang". Mula-mula sekali saya melihat video tersebut menyebabkan saya mula berfikir,ada benarnya disebalik apa yang di perkatakan. Mungkin saya akan tuliskan sedikit secara ringkas apa 5 perkara tersebut.

5 Realiti Umat Islam Zaman Sekarang :

1- Hiburan yang sia-sia
2- Mangsa fesyen
3- Zina berleluasa
4- Ramai pemuda islam yang lemah
5- Tidak peduli realiti 1, 2, 3 dan 4.

"Dan tidak (dinamakan) kehidupan dunia melainkan permainan yang sia-sia dan hiburan yang melalaikan."

(Surah Al-An'am: 32)


Link kepada video tersebut [sila klik]

Satu penceritaan yang simple melalui video tetapi saya rasa mesej yang cukup bernilai untuk sama-sama kita hayati. Dan akhirnya, saya ucapkan tahniah kepada pihak yang membuat video ini, mudah-mudahan sedikit usaha kita ini diterima oleh Allah dan memberi manfaat kepada orang lain....

Wallahualam~

0 comments:

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Search Site