Thursday, November 18, 2010

Hakikat Umat Islam Kini

Posted by Tengku Ibrahim on 1:12:00 AM



BOooom...
Aku terkejut daripada buaian mimpi..
Aku dalam kebingungan???
Rupa-rupanya aku berada dalam sebuah bas ekspress dalam perjalanan pulang ke rumah.Dentuman kuat sebentar tadi benar-benar membuatkan diriku terkejut.Aku cuba melihat keluar apa yang berlaku...Tetapi tiada apa-apa yang serius berlaku di luar.Aku melihat bas yang dinaiki oleh aku berhenti di sebuah stesen.Suasana di stesen tersebut tidak seperti biasa.Aku melihat remaja-remaja,pemuda-pemudi berkeliaran tanpa menjaga batas-batas pergaulan langsung.Aku terfikir inikah bakal-bakal harapan peneraju negara.begitu asyik bergurau senda tanpa menjaga batas-batas yang telah di gariskan oleh syarak.Betapa malunya aku ketika itu.Macam manalah umat Islam hendak berjaya dan mendapat petunjuk daripada Allah.Dahlah suruhan Allah pun malas nak buat,sembahyang selalu tinggal, suka mengumpat...yang Allah larang pula yang suka mereka buat.Nauzubillah

Aku berjalan pula menyelusuri sebuah lorong yang mana tepi-tepinya ada kedai-kedai berderetan.Aku memasuki sebuah kedai majalah...maklumlah aku cukup pantang kalau tak beli satu buku sebelum balik..,mungkin tabiat semulajadi...hehehe
Mataku terpaku melihat cover majalah-majalah hiburan...Masya Allah sampai begini sekali bodohnya masyarakat Islam,beyapa jahilnya para wanita islam sehingga sanggup menjual tubuh mereka,sanggup memperdagangkan tubuh cantik mereka utk dijadikan paparan cover majalah..Kita selalu marah kat mereka yang menjual tubuh kat tepi-tepi jalan,jadi GRO tapi ni cam ne pulak..
Adakah dengan ada lesen semua benda yang haram boleh jadi halal...Tolonglah jangan bangkitkan kemurkaan Allah...

Aku meneruskan lagi perjalanan,tiba-tiba perutkan memainkan lagu menandakan timne makan telah tiba...hehehe
Aku singgah sebentar di sebuah warung..,Aku melihat warung tersebut dikendalikan oleh seorang perempuan muda...pehh mukanya memang cantik tapi satu je masalah dia pakaian ketat sangat..hilang terus selera aku nak makan...hmmm tak tahulah pe nak jadi dengan dunia sekarang Umat Islam nampak semakin mundur..bukan disebabkan oleh Islam tetapi penganutnya.

kalau kata Islam itu kuno macam mana pulak dengan zaman dahulu dimana umat islam menguasai dunia ini tak kan lain kot dengan dunia sekarang...Terus terang saya katakan bahawa dunia umat dahulu lebih maju daripada dunia sekarang..

Kita lihat masa zaman Turki uthmaniah,zaman pemerintahan Salahuddin al ayubi,Sultan Muhammad al Fateh dan lain-lain lagi.Mereka hebat bukan kerana ikut barat tetapi dengan keimanan mereka yang tinggi kepada allah dengan mengikut segala perintah Allah dan meninggalkan laranganNya..Oleh sebab itu Allah beri mereka kurnia yang besar sehingga orang barat pun kagum dan bernaung di bawah kerajaan Islam..

Ayuh umat Islam bangkitlah...tinggalkan amalan thagut tu..jangan biarkan Islam terhijab oleh penganutnya..

Sahabat Dr Yusof al Qardawi pernah berkata:Aku bernasib baik kerana kenal islam dahulu daripada penganutnya...

Adakah kalian semua ingin melihat Islam senantiasa dianggap sebagai agama yang mundur...tentu tidak kan..kerana Islam adalah hanya agama yang diiktiraf oleh Allah..

Jadi pe tunggu lagi...Ayuh
Bangunlah daripada tempurung yahudi..
Bangunlah daripada kepompong jahiliah..
Bangunlah dengan segala sifat ketakwaan kepada Allah..
Untuk memastikan supaya Islam sentiasa berada di atas..
Kitalah penetunya...Ayuh..

2 comments:

bagus artikel ini..
pade pendapat lady la kan..
zaman sekarang zaman keruntuhan akhlak muda mudi..
dan semakin menghala ke arah zaman jahiliah kembali..
wanita sudah tidak ada nilainya sekarang..
hanyalah sebagai simbol seks..

betul pemikiran manusia kini terutamanya umat islam telah dikotori oleh racun perancangan yahudi...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Search Site