Tuesday, July 19, 2011

Pemergian Dr Lo’ Lo’ | HILANGNYA SEORANG SERIKANDI

Posted by Tengku Ibrahim on 10:15:00 AM


Baru-baru ini,para pejuang Islam di bumi Malaysia dilanda dukacita dengan pemergian seorang tokoh yang sangat penting dalam memperjuangkan serta memartabatkan Islam di bumi Malaysia ini. Pemergian Dr Lo’ Lo’ Mohd Ghazali sangat dirasai oleh seluruh ahli Dewan Pemuda PAS Titiwangsa kerana peranan beliau sangat penting dalam perjuangan PAS di Titwangsa dan semestinya amat sukar dicari ganti. Saya rasa masih belum terlambat untuk mengucapkan takziah kepada keluarga almarhumah kerana jasa beliau dalam memartabatkan dan meninggikan syiar Islam tidak mungkin dapat kita membalasnya. Beliau adalah seorang yang gigih dan sangat prihatin.

Timbalan ketuanya, Mohd Shahir Abu Hasan berkata Almarhumah Dr Lo' Lo' juga seorang yang gigih berjuang dan telah berjaya dengan segenap tenaga melaksanakan amanah yang telah diberikan oleh rakyat kepadanya.

“Dan ini terbukti beliau telah berjaya menempatkan diri di hati masyarakat parlimen Titiwangsa khususnya selepas beliau diamanahkan sebagai wakil rakyat pada pilihan raya umum ke-12 yang lalu,” katanya.

Beliau menambah, walaupun peruntukan tahunan yang sepatutnya disalurkan kepada setiap ahli parlimen disekat, ia tidak mematahkan semangat almarhumah untuk terus berjuang memberikan khidmat kepada rakyat di Titiwangsa sehingga nafas terakhir.

“Jasa dan peranan beliau sangat besar, dan sifat beliau sebagai seorang ibu yang sering memberi teguran dan nasihat kepada Pemuda tidak akan kami lupakan malah akan menjadi azimat kepada perjuangan kami,” katanya.

(RUJUKAN : HARAKAH DAILY)

Dr Maza ada menyebut,almarhumah adalah seorang yang sangat prihatin dan tegas dengan prinsipnya dalam Islam. Beliau banyak memberikan teguran dan nasihat. Tidak dapat dinafikan lagi bahawa beliau adalah seorang serikandi, seorang mujahidah, seorang yang jujur dengan keyakinannya. Keuzuran beliau tidak pernah mematahkan semangat beliau untuk terus berjuang sehinggalah ke detik terakhir beliau.Semoga Allah menempatkan Dr Lo’ Lo’ Mohd Ghazali besama orang-orang yang beriman. Ameen

(RUJUKAN : www.drmaza.com)

0 comments:

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Search Site